سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که خود را در جاهایى که موجب بدگمانى است نهاد ، آن را که گمان بد بدو برد سرزنش مکناد . [نهج البلاغه]


ارسال شده توسط قدیری در 89/8/16:: 11:13 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم



"خدا نیاورد آن روزی را که سیاست ما و سیاست مسئولان کشور ما پشت کردن به دفاع از محرومین و رو آوردن به حمایت از سرمایه دارها گردد و اغنیا و ثروتمندان از اعتبار و عنایت بیشتری برخوردار بشوند. معاذالله که این با سیره و روش انبیا و امیرالمومنین و ائمه معصومین - علیهم السلام - سازگار نیست."
(امام خمینی - 6/5/1366)

ناباورانه مطلع شدیم که در ادامه تصویب لایحه برنامه پنجم توسعه، بند "ی" از ماده 24 تصویب شد. به راستی که این بند با صدور مجوز جذب دانشجوی پولی در دانشگاه‌های دولتی، لکه ننگی است بر دامان همه دلدادگان انقلاب و عدالت‌خواهان.

ما اشتباه کردیم. آری، اشتباه از ما بود که هنگامی که دیدیم کلید درب بسته کنکور با وجود کلاس‌های گوناگون و گرانقیمت، "پول" شده است و به وضوح مشاهده می‌شود که متوسط سطح مالی رتبه‌های برتر کنکور بسیار بالاتر از متوسط جامعه است، فریاد اعتراض‌مان شادی نگاه‌های شما را همانند نگاه‌های دانش‌آموزان مستضعف به غم تبدیل نکرد. 

اشتباه از ما بود که مسئولین‌مان را نبردیم تا مناطق فقیر شهر را دیده و مشاهده کنند که صاحبان اصلی این انقلاب چه کسانی هستند. تا برای آنها قانون وضع کنند، نه برای عده‌ای مرفه بی‌درد.

آقایان، ایمان ما به عدالت علوی با آنچه بر زبان شما جاری بوده و در قوانین مصوب شما هویدا گشته، متفاوت است. به فرموده امام‌مان، سید علی خامنه‌ای " قانون باید بتواند از حقوق ضعفا دفاع کند، والاّ قانونى که پولداران را پولدارتر کند، قانون مملکت اسلامى نیست. قانون باید بتواند گره‏ها را باز کند و به دردِ دل قشرهاى محروم برسد."

آقایان، ما انقلاب و رهبرش را متفاوت از این مسیری که شما می‌روید یافته‌ایم.
پس از این همه تاکیدات رهبر انقلاب بر لزوم تولید ثروت از راه علم، دیگر با کدامین توجیه می‌خواهید حلقه‌ای بسته ایجاد کنید میان ثروت و علم؟! آیا قرار است سرمایه‌داران و فرزندانشان به دانشگاه آمده تا با تولید ثروت دانش بنیان، بر ثروت‌های خود بیافزایند و دیگر اقشار جامعه تنها نظاره گر این دور باطل باشند؟!

آیا تجربه این طرح کافی نبود برای پرهیز از این اقدام؟! در گذشته نیز دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران و صنعتی امیرکبیر از طریق برگزاری دوره‌های مشترک با دانشگاه‌های خارج از کشور مشابه این طرح را اجرا کرده اند، که عواقبش بر همه معلوم شد. آن چه که بر سر فرهنگ دانشگاه‌ها آمد بر تمام کسانی که آن دوران در دانشگاه بودند معلوم است. هنگامی که عده ای خود را صاحب حق و طلبکار از دانشگاه می‌بینند -چون پولش را داده‌اند-، همگی از طبقه مرفه جامعه هستند و اکثرا فرهنگ کاخ‌نشینی را با خود به همراه دارند، فکر می‌کنید از کارخانه‌های انسان سازی، انسان‌هایی انقلابی بیرون خواهد آمد؟! چه بر سر فضای فرهنگی دانشگاه می‌آید؟

مگر نه این است که دانشگاه‌های معتبر کشور به دلیل ورود دانشجویان قوی به این دانشگاه‌ها اسم و رسم یافته‌اند؟ پس به چه دلیل، اعتباری را که با زحمت شبانه‌روزی دانشجویان کوشای این دانشگاه‌ها به‌وجود آمده، با پول معاوضه کرده و عده‌ای که قوت علمی ندارند را معتبر می‌کنید؟ آیا با این مدرک‌فروشی که به راه‌انداخته‌اید، اعتبار مدارک را نیز به فروش نگذاشته‌اید؟

آیا نمی‌توان این موضوع را "استثمار تلاش دانشجویان کوشا" به نفع مرفهین و پولدارها نامید؟ چرا که آنها با تلاش‌شان برای دانشگاه اعتبار کسب می‌کنند و عده‌ای این اعتبار را با پولشان می‌خرند.

شما را توصیه می‌کنیم که بار دیگر مصوبه خود را بررسی کنید تا زمینه‌ساز یکی از بزرگ‌ترین خطر انقلاب نشوید. به راستی متوجه آن نشده‌اید که با تصویب این بند زمینه تربیت نسلی از مدیران آینده جمهوری اسلامی را فراهم می‌نمایید که به مبانی جمهوری اسلامی پایبند نبوده و تنها زر را به رسمیت می‌شناسند؟!

"یکى از بزرگ‌ترین خطرات حکومت‌هایى که معتقد به مبنایى هستند، این است که صاحبان پول بتوانند در ارکان حکومت اعمال نفوذ کنند. اینها همه چیز را خراب مى‏کنند. هر بخشى از نظام اگر تحت تأثیر زرمندان و ثروتمندان قرار گرفت، ضایع خواهد شد."(امام خامنه ای)

بدانید که دانشجویان انقلابی این بند ننگین لایحه پنجم و چندین بند دیگر آن را که پس از تصویب دولت و مجلس منتظر نظر شورای نگهبان است نخواهد پذیرفت. ما بیشتر دوست داریم تا خود دولت‌مردان و نمایندگان مجلس به خود آمده و اشتباهی را که کرده‌اند، جبران نمایند. هرچند که اگر این‌گونه نشود به هر وسیله مشروعی متوسل خواهیم شد تا جلوی اجرا شدن این بی‌عدالتی را بگیریم.

بدایند که جنبش دانشجویان مسلمان ساکت نمی‌ماند و برای دفاع از حقوق مستضعفین- همان صاحبان واقعی انقلاب و ولی نعمتان همه ما - به صحنه آمده و تا آخرین نفس مبارزه خواهند کرد.

والسلام علی من اتبع الهدی 

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های:
امام صادق (ع)
خواجه نصیر
تهران
شهید بهشتی
صنعتی امیرکبیر
صنعتی شریف
علم و صنعت
علامه طباطبایی



درباره
صفحات دیگر
آرشیو یادداشت‌ها
لینک‌های روزانه
پوندها

موسیقی وبلاگ