سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دل احمق در دهانش و دهان حکیم در دلش است . [امام عسکری علیه السلام]


ارسال شده توسط قدیری در 90/10/23:: 4:35 عصر

به نام خدا

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم
شهادت دانشمند نخبه‌ی جوان، شهیدمصطفی احمدی روشن، اندوه دیگری بر دل دوستداران دانش و متعهدان به پیشرفت جمهوری اسلامی نهاد. ما همگی شریک غم پدر و مادر و همسر و فرزند این جوان مظلوم و برجسته و سرافرازیم.
این ترور بزدلانه که عاملان و طراحانش هرگز جرأت نخواهند کرد به جنایت کثیف و پلید خود اعتراف کنند و مسئولیت آن را بپذیرند مانند دیگر جنایات شبکه‌ی تروریزم بین‌الملل دولتی، با طراحی یا همراهی سرویسهای سیا و موساد عمل شده و نشانه‌ی به بن‌‌بست رسیدنِ استکبار جهانی به سردستگی آمریکا و صهیونیزم، در مقابله با ملت مصمّم و مؤمن و پیشرونده‌ی ایران اسلامی است. آنها در این رفتار شنیع و قساوت‌آمیز نیز شکست خواهند خورد و به اغراض پلید و شریرانه‌ی خود دست نخواهند یافت. رشد شتابنده‌ی علمی و فتح قله‌های دانش که با همت و عزم جوانان مؤمن و غیور و توانائی چون مصطفای شهید رونق یافته، امروز قائم به هیچ فردی نیست، این یک جنبش تاریخی و برخاسته از یک عزم خلل‌ناپذیر ملی است. ما به کوری چشم سران اردوگاه استکبار و نظام سلطه، این راه را با قوت و اراده‌ی راسخ دنبال خواهیم کرد و پیشرفت رشک‌آور ملت بزرگ خود را به رخ دشمنان عنود و حسود خواهیم کشید، و البته از مجازات مرتکبان این جنایت و عاملان پشت صحنه‌ی آن هم هرگز چشم‌پوشی نخواهیم کرد.

اینجانب شهادت این عزیز را به والدین و همسر و فرزندش و به جامعه‌ی علمی و دانشگاهی کشور و به عموم دوستداران و متعهدان نهضت علمی فراگیر، تبریک و تسلیت میگویم و برای آنان صبر و سکینه‌ی الهی و برای شهید عزیزمان علو درجات اخروی را از خداوند متعال مسألت میکنم و یاد شهیدان علیمحمدی و شهریاری و رضائی‌نژاد را گرامی میدارم.
سیدعلی خامنه‌ای

22/دیماه/1390



ارسال شده توسط قدیری در 90/10/12:: 7:22 عصر

به نام خدا 

 

جشنواره ی فیلم عمار از روز چهار شنبه هفتم دی ماه آغاز به کار کرد. این جشنواره که برای به میان آوردن ادبیات جدید در عرصه ی هنر سینما و مستند سازی شکل گرفته است اصولاً متعلق به کسانی است که ساخته هایشان  را غالب اصحاب هنر سینما تحویل نمی گیرند و آن ها را بدون ارزش فنی و محتوایی می پندارند. البته این فرضیه ی از پیش در نظر گرفته شده چیزی از ارزش های این جشنواره و فیلم های زیبای آن نمی کاهد چرا که این جشنواره دقیقا عرصه ای را برای تازیدن انتخاب کرده است که بسیار کارا و همچنین برای کارهای بزرگ کردن بکر است . عرصه ای که برای سخن گفتن در آن باید ادبیات کسانی که خود را پدرخواندگان آن می شمارند پذیرفت و باید ارزش هایی که آنان ارزش می شمارند، ارزش بحساب آورد .به گمان آن ها اگر جشنواره هایی که برای رفتن به آن خواب های شیرین می بینند را جشنواره نپنداری حتماً و بلاشک از این عرصه هیچ چیز عایدت نشده است .

 این توهم باطل که یک توهم شایع در بین قشر روشنفکر نما می باشد فقط در عرصه سینما نیست بلکه باید نشانه های دیگر آن را در فرهنگ و سیاست و اقتصاد و مقوله های اینچنینی جست.

 

با تمام این حرف ها جشنواره ی عمار در حال برگزاری است و بنا بر این  فرهنگ اسلامی که می دانیم حرکتی که پشتوانه آن اخلاص باشد  حرکتی ریشه دار خواهد بود و اگرچه که اندک باشد ولی باقی خواهد ماند و بسیار خواهد شد ، آینده ی درخشان و زیبایی برای این جشنواره از هم اینک می توان درنظر گرفت و به آن ایمان داشت . همانطور که حرکت مخلصانه افشاگری رسانه گونه ی حضرت سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها بازتابی داشت که بقاء نهضت حسینی و خون شهیدان کربلا را در گرو خود قرار  داد .

 

البته قرار نبود که این نوشتار به بحث بسیار درمورد جشنواره عمار بپردازد ولی چاره چیست که این حرف ها را باید زد و شراره هایی که در سینه های ما قرار گرفته است مجالی برای فوران کردن می خواهند .

 

آسیایی ها به غزه می روند

 

مستند آسیایی ها به غزه می روند ساخته آقای سعید فرجی  ، اولین مستندی بود که از مجموعه جشنواره فیلم عمار در سینما فلسطین شاهد آن بودم . این فیلم روایت کاروان آسیایی شکست حصر غزه است که به نمایندگی از مردمان آسیا کمک های 15 کشور آسیایی را با عبور از کشورهای هند ، پاکستان ، ایران ، ترکیه ، سوریه و مصر به مردم در محاصره ی غزه می رسانند . این مستند مخاطبش را به نحوی با خود همراه می کند که گویی خودش در مسیر قرار گرفته است و برای رسیدن به مردم بی دفاع غزه لحظه شماری می کند . جریاناتی که در حین مسیر برای کاروان بوجود می آید کاملاً دغدغه مخاطب می شود و برای آن مضطرب و خوشحال می شود . مصاحبه هایی که در حین پیگیری مسیر کاروان انجام می شود کاملا بجا و در جهت روشن شدن فضای کاروان و فضای پیرامون کاروان می باشد و به فهم مخاطب در جهت عمق بخشی به ایمان  او به این  حرکت بسیار مؤثر و راهگشاست .

سوژه هایی که مستند بر روی آن دست می گذارد بسیار کلیدی و مفهومی است . بطور مثال پرداختن به کودک 8 ماهه کاروان، برای نشان دادن صلح جویانه بودن کاروان و برای بیان ارتباط بخشی با مظلومیت کودکان غزه ،  و یا برخورد حاکمان کشورهایی که کاروان قرار است از آن ها عبور کند با این کاروان در بیان تفاوت بین خواست مردم آسیا و حکام آن ها در آزادی غزه ، تأکید بر بیانات مراجع قم و خصوصاً بیانات آیت الله جوادی آملی که شوریدن علیه رژیم اشغالگر قدس را یک وظیفه ی انسانی بحساب می آورند ، برق رفتن در حین جلسه کاروان با آقای اسماعیل هنیه که نشان از کمبود انرژی و مشکلات از این دست در غزه می کند  و موارد دیگر از سوژه های مثبت این مستند است که کارگردان این مستند بخوبی از القای آن برآمده است  و مخاطب حس مصنوعی بودن و ساختگی بودن این مفاهیم را نمی کند .

البته برای نگاهی ترمیمی که بخواهیم به این مستند داشته باشیم باید بگوییم که آهنگ استفاده شده در مستند متناسب با این فضایی که مستند در جهت آن تلاش می کند نیست و راوی مستند لحن و صوتی مناسب با فضای مستند ندارد و می شد که از این دو عنصر بهتر نیز استفاده کرد . همچنین باید گفت که در بعد محتوایی نیز نپرداختن به تهدید اسرائیل علیه کشتی های حامل کمک برای مردم غزه  و بعد رسانه ایی که علیه و له کاروان پدید آمده بود از نقاطی است که امید بود بیشتر از این مورد تهیه کنندگان مستند قرار بگیرد .

در حالت کلی مستند آسیایی ها به غزه می روند مستندی زیبا و طبیعی و پر از مفاهیم کلیدی بود که در جهت کمک به دیپلماسی عمومی که این کاروان برای بیدار کردن مردم آسیا و دنیا و همچنین شکستن حصر غزه و تبدیل کردن این مهم به یک مسئله ی حقوق بشری ، در پیش گرفته بود بسیار اثر بخش بود .



ارسال شده توسط قدیری در 90/10/3:: 6:30 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم 

بیانیه جنبش پاسداشت حماسه یوم الله 9 دی

 در آستانه دومین سالگرد قیام و خروش ملت عاشورایی و بصیرحسینی ایران اسلامی، جبهه وبلاگی و اعضاء همیشه بیدار و آماده عرصه جهاد و شهادت اعلام میدارد ، همچنان که در سال 88 ملت سلحشور ایران اسلامی با خروش و بیداری خود مقابل طغیان گران پست و خود فروخته ایستاده وبا سرکوب و کور کردن چشم نفاق پیروزمندانه به مسیر حق خود ادامه دادند ، ملت شریف وشهادت طلب ایران اسلامی دریوم الله 9 دی به جهانیان و بخصوص اربابان نظام سلطه و چند چهره فتنه گر سال 88 ، یک بار دیگر یادآوری کرد که حتی اگر تمام دنیا در مقابل دین و عزم راسخ آنها صف کشی کنند ، نخواهند توانست بر عزم و اراده و ارادت این ملت به دین و شریعت اسلام و رهبری ولی فقیه کوچکترین خدشه ای وارد کنند و چه بسا تمام قد در برابر فتنه آنها خواهند ایستاد . آری ملتی که در 9 دی حماسه آفرید همان ملتی است که بارها با مهارت شناخت و بصیرت خود بر دهان استکبار و جبهه باطل و یاوه گویان مشت سنگینی را فرود آورد. و دربرخورد با فریب خوردگان پست فتنه در هتک حرمت عزای حسینی و خیمه سید الشهداء علیه السلام ، به رغم خواسته و تصور دشمنان چنانچه که دشنان در قیام عاشورا نتوانستند به مقصد خود برسند بار دیگر خون بر شمشیر پیروز گردید و بصیرت ملت انقلابی و شهید پرور ایران اسلامی با درس از عاشورای حسینی بر همه خواسته های دشمن مهر (باطل شد) زده و بار دیگر چهره واقعی منافقان را افشا کرد و به زباله دان تاریخ فرو انداخت.چرا که مشعل حماسه حسینی هرگز خاموش شدنی نیست.

همچنان که رهبر و امام و مقتدایمان اینگونه فرمودند:

((این فتنه، صرفا منحصر به حضور عدهای افراد در خیابانها نبود، بلکه ناشی از یک بیماری بود که با اقدامات سیاسی و امنیتی قابل دفع شدن نبود، و به یک حضور عظیم مردمی نیاز داشت، که چنین هم شد.

همانگونه که در ابتدای انقلاب، محرم به کمک این مردم آمد و امام خمینی(ره) فرمود خون بر شمشیر پیروز است، در قضایای 9 دی هم، عاشورا به کمک ملت آمد و حماسه بزرگ و ماندگاری را خلق کرد.

نهم دی 88، حادثه کوچکی نیست بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمی، شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهای اول انقلاب است و باید تلاش شود در سالگرد این حماسه، حرف اصلی ملت ایران، یعنی حرکت در سایه دین و تحقق وعده های الهی تبیین شود.))  دیدار اعضای ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی با رهبر انقلاب 1390/09/21

اکنون که با شنیدن خبر های خوش دستیابی به علوم و فنون راهبردی عزیزان و غیور مردان این سرزمین دشمن تاب و تحمل این همه موفقیت های فرزندان این آب و خاک را ندارد و به هر کاری دست میزند و لحظات آخر حضور ننگین خود را سپری میکند؛ وظیفه ماست که طبق خواسته ولی فقیه باید همواره در هر کجا با چشم باز و بصیر بر همه امور مسلط باشیم و حتی در فضای سایبر که جولانگاه جنگ نرم دشمن به حساب می آید را از وجود خود و از روشنگری های خود عطر افشان نماییم. و به همه بفهمانیم که ما همواره پیرو دین و شریعت و آماده جانفشانی پشت سر امام و مقتدای خود حضرت آیت الله سید علی خامنه ای (مد ظله العالی) هستیم.

به امید پیروزی جبهه حق بر باطل و رسوایی عالم گیر فتنه گران شرق و غرب، مابر بیعت خودو بر پیمان سربازی در نبرد همیشگی حق علیه باطل ، به فرماندهی امیر و امام قافله صبر و بصیرت تا ظهور منجی ، پای فشرده و از حضرت باریتعالی ، توفیق اتصال به این خدمت را خواستاریم .

ازدوستان جبهه وبلاگی غدیر و اعضاء همیشه آماده دعوت میشود در هر چه باشگوه تر برگزار شدن یوم الله 9 دی بنر ومتن بیانیه و یا مقالات و متن های ادبی ؛عکس؛طرح و پوستر های محتوایی 9 دی را در وبلاگها و وبسایت های خود کار کرده و به جبهه با(( لبیک یا خامنه ای)) اعلام فرمایید تا ثبت نام شما صورت گیرد. لبیک های عمار های سید علی را می توانید در همین پست مشاهده فرمایید.

 

 ان تنصروالله ینصر کم و یثبت اقدامکم

 

 بیانیه جنبش پاسداشت حماسه  یوم الله 9 دی

برای حمایت و پیوستن به اعضاء جبهه

این تصویر را با استفاده از کد زیر در

وبلاگ یا سایت خود نسخه برداری کنید :


کلمات کلیدی : جبهه وبلاگی غدیر، 9 دی

درباره
صفحات دیگر
آرشیو یادداشت‌ها
لینک‌های روزانه
پوندها

موسیقی وبلاگ