به نام خدا
مسئله ی حاد شده ی بی حجابی باعث شد که کسانی که به فکر سلامت جامعه هستند برای درمان آن چاره اندیشی کنند
این چاره اندیشی ها به این گونه بود که حرفهایی بصورت کلی زده می شد و مسئولیت هایی را به دوش افراد در جامعه می گذاشت
که به عنوان نمونه صحبت های ائمه جمعه از این دست بود
ولی مسئله ای که می خواهم به آن اشاره کنم اینست که برای حل معضل بدحجابی باید ازکلی گویی به جزئی گویی برسیم و متوقف در کلی گویی نشویم و مسئولیت هایی که در برابر بی حجابی است را بطور دقیق مشخص کنیم که چه کسی بطور دقیق چه مسئولیتی دارد
به عنوان مثال خیلی خوب است که از تریبون نماز جمعه بی حجابی و بد حجابی را قبیح بشماریم و خواهان اصلاح این وضع باشیم ولی باید بطور دقیق بگوییم که در اجزای حکومت ،قوه ی مقننه یا قوه مجریه یا قوه قضائیه هرکدام چه وظائفی در قبال رفع این معضل دارند و از آنها بخواهیم که به وظائفشان عمل کنند و همچنین از همه مهمتر در حل این معضل،مردم هستند که باید وظائف مردم را در برابر بی حجابی و بد حجابی برایشان تبیین کنیم و این را به آنها مرتب گوشزد کنیم
این مشکل زمانی به طور ریشه ای حل می شود که اولاً مردم پای کار بیایند ثانیاً حکومت بطور جدی از حرکت مردم حمایت کند البته اصلاً منظورم از حرکت مردم ریختن به خیابان و شعارهای خوب و بد دادن در این رابطه نیست که این تظاهرات ها به نشانه اعتراض خوب است که غرض من تربیت خانوادگی صحیح و لزوم تربیت اسلامی برای فرزندان است طوری که کسی به دلیل احساس هیچ نبودن خود به مظاهر فرهنگ غربی و تبعیت از آن روی نیاورد
البته خیلی راحت است که بنشینیم و از نفی تمدن یا فرهنگ منحط غرب صجبت کنیم ولی واقعیت انست که برای رسیدن به تمدن اسلامی باید تلاش مضاعف کرد
در آخر باید به طور خلاصه بگویم که کسانی که من باب خیرخواهی می خواهند در این زمینه اصلاحی بکنند و می خواهند در این زمینه وظیفه کسی را به او یاداوری کنند، باید بطور جزئی مسئولیت افراد جامعه را گوشزد کنند و آن را به انها یاد اوری کنند و از کلی گویی پرهیز کنند.
خدایا ما را از یاوران مصلح موعود قرار بده
یامهدی ع
به نام خدا
مسئله حجاب چند وقتی است که به یک مسئله داغ اجتماعی-سیاسی تبدیل شده است و در این مدت افراد زیادی در این باره نوشته اند و سخن رانی های زیادی انجام شده است و هر کسی موضع گیری خاصی در این زمینه داشته است ولی به نکاتی باید توجه کرد
موضع گیری هایی که در این زمینه شد غالباً سه دسته بود.یا موضع گیری علیه عمل زشت بدحجابی بود یا موضع گیری علیه کسانی بود که بد حجاب هستند یا اینکه هردو اینها
موضع گیری نوع دوم علیه اشخاص بود و یک سری نشانه هایی داشت.مثلا شعارهایی شبیه "مرگ بر بدحجاب" به این موضع گیری مربوط می شود
ولی واقعا به نظر شما کدام موضع گیری صحیح بود؟
یکی از دلایل بی حجابی به این شکل، بدلیل هجوم فرهنگ غربی است که یکی از نمودهای آن بصورت بی حجابی می باشد و این تهاجم فرهنگی نمودهای مختلف دیگری هم دارد.مثل فرهنگ غلط غربی در شهرنشینی که در بعضی از کلان شهرهای ما نمایان است.مدرن شدن روابط خانوادگی و کم شدن معروف هایی مثل صله رحم و... همه ی اینها از تأثیرات هجوم فرهنگ غلط غربی یا همان مدرن شدن است
از این نتیجه می گیرم که علت بی حجابی غالبا امروزه راه افتادن موج فرهنگ غربی است و جنبه دشمنی با ارزشها بسیار کم رنگ تر است.البته قصد ندارم که گناه کسی را توجیه کنم ولی ریشه این بنظرم مشترک با بعضی از منکرهای دیگر است که همان راه افتادن فرهنگ غربی است
با این ریشه یابی ،موضع گیری بنظر درست است که عمل بد حجابی را قبیح بشمارد و آن را زیر سوال ببرد نه کسانی که ناخواسته به دلیل راه افتادن موج غرب گرایی سوار بر این موج شده اند البته کسانی که سوار بر این موج شده اند هم بی تقصیر نمی باشند ولی برای جامعه اسلامی به طور کلی باید تا آنجا که می شود از جدا کردن افراد جامعه یا به عبارتی شقه شقه کردن جامعه جلوگیری کرد و همه را تا آنجا که می شود در حدود و ثغور جامعه اسلامی نگه داشت
در ضمن توصیه اخلاقی می کنند که از عمل زشت گناهکار انزجار داشته باشید و نه از شخص گناهکار که به طور مثال در امربه معروف و نهی از منکر هم حتی داریم که باید نسبت به شخصی که مرتکب منکر شده است حالت دلسوزی وجود داشته باشد درصورتی که طبیعتا از منکر او باید منزجر بود
که در شعار " مرگ بر بد حجاب" به طور قطع این دلسوزی برای بد حجاب نیست که شاید به نوعی تخلیه یک هیجان است تا یک اصلاح اجتماعی
به امید روزی که تمام منکرها به معروف تبدیل شوند
یامهدی ع
بسم رب الحسین ع
و هنوز هم تنم بوی خاکِ "تو" را می دهد...
.
.
نمی دانم،از خاکِ "تو"ست یا از تنم
.
تنها می دانم همه چیز با مضاف الیه بودن "تو" کیمیا می کند
.
راهِ "تو"
عشق ِ "تو"
خاک ِ "تو"
حرم ِ "تو"
فقط همین
یامهدی ع